יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

המלאך השומר של ילדכם

הורים יקרים,
היום שלחתי בדמיוני מלאך לכל ילדי ישראל.
מלאך שומר שבשנת הלימודים החדשה ישמור עליהם מכל פגע.
שלחתי והפלגתי במחשבות...
לפני הרבה שנים, כאשר בני האמצעי עלה לכיתה א', ביקשה ממני המורה לברך ביום הפתיחה בשם כל ההורים.
כתבתי ברכה מהלב – מהחוויות של הילד שלי. חוויות של ילד שכל כך התרגש יום לפני פתיחת שנת הלימודים וחלם בלילה שהוא מהלך בשבילי בית הספר לבד...לבוש בחולצה לבנה וחגיגית וילקוט על גבו – שלום כיתה א'.
כתבתי על ההתרגשות של אם ששולחת את בנה להתחלה חדשה, מרגשת, מסעירה – התחלה טובה...
בחלומות הגרועים ביותר שלי ,לא חלמתי את שהתרחש מהיום בו דרכו רגליו של בני בשערי בית הספר.
באמצע שנת הלימודים, החל הילד לקבל רטלין.
הרטלין גרם להתפרצות מחלת ה"טורט" אצלו (טיקים לא נשלטים).
בני היפה, הרגיש, הכל כך מיוחד, הפך מטרה להתעללות פיזית ורגשית של ילדי בית הספר/הקיבוץ.
מהיום הראשון שזה קרה, אני, רותי טל – אמא שלו, הייתי שם בשבילו בהתרחשויות קשות, מתוך כאב עצום שלעיתים לא הצלחתי להכיל – הייתי שם כל כולי כסלע איתן.
נלחמתי עבורו כאריה. דרשתי מהמערכת תשובות, שיחות הורים, שיח חברתי, פסיכולוג, תק"מ, מועצה אזורית – לא וויתרתי אפילו לשנייה אחת.
שידרתי לבן שלי שאני כאן בשבילו – אני המלאך השומר שלו.
יצרתי תשתית שאפשרה לו להאמין בבני אדם למרות מה שעבר...
כשהחברה בקיבוץ הראתה אטימות והבנתי שאין עם מי לדבר לא היססתי לשנייה.
עזבנו את הקיבוץ ועברנו לעיר ...
את השנים הראשונות למעבר הלא פשוט הזה (בגיל מבוגר, עם 3 ילדים בגיל בית ספר וללא רכוש) הקדשנו לשיקום המשפחה, לשיקום הדימוי העצמי של הילד ולריפוי המחלה .
אכן השתקם הוא ונרפא. צמח לגובה ב23 שנותיו ועתה הוא חולק עם העולם את כל יכולותיו המופלאות.(באוקטובר 2015 מתחיל ללמוד לימודי יועץ מוזיקלי ואחר כך מטפל במוזיקה)

הורים יקרים, אני כותבת לכם כל זאת כדי שתבינו: אין ילד רע או טוב – יש ילד שלא נמצאים עבורו ולא מטווים לו את הדרך הנכונה.
אם הילד שלכם אלים או אם הילד שלכם קורבן לאלימות זה בידיים שלכם.
אל תוותרו ואל תניחו.
אתם יכולים להציל את ילדיכם מאלימות, משעמום, מערך עצמי נמוך, מפחד, מאכזבה.
אתם יכולים לחבר את ילדיכם לריפוי, לחמלה, לאהבה, לחוויות מופלאות של הצלחה.
אתם המלאך השומר שלו.
שנת לימודים מוצלחת לכל ילדי ישראל

יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

כמה דברים שהיקום רצה ללמד אותי....


כבר כמה שנים אני מכשירה מאבחנים ויועצים לאבחן ולייעץ דרך מעגל הצבעים האינדיאני בקורס ייחודי שפיתחתי (27 מפגשים בני 4 שעות)

חלק גדול מהידע התקבל בתקשור היות והייתי שמאן אינדיאני בגלגולי (רואים את זה במעגל שלי)וחלק נוסף הוא שילוב של כל הכלים שלמדתי במשך השנים ושילוב של כל מה שעזר לי להתפתחות הרוחנית ולריפוי של בני ממחלת הטורט.

 להעביר את הידע הזה הלאה זה משהו שבוער בעצמותי...

יתרה מכך הידע הזה ממשיך להגיע אלי ועל סמך הידע הזה אני מפתחת עוד ועוד חלקים חשובים הקשורים למפת הנשמה שלנו (כיאה ליכולות הבלתי נדלות של הנשמה ולניצוץ האלוהי שבתוכה)

כבר הוצאתי לשמחתי כמה וכמה מחזורים של תלמידים שיודעים לאבחן ולייעץ דרך מעגל הצבעים האינדיאני בצורה מופלאה.

מדי פעם אני מקבלת טלפונים מאנשים השואלים אותי אם אני ממליצה על אבחון וייעוץ אצל תלמידה כזאת או אחרת ואני ממליצה בחום רב על כל תלמידותי.

אני גאה בהן ובדרך היסודית , המחוברת והנפלאה שבה הן מאבחנות
 
היות ואנחנו לומדות בדרך של מעגל , נוצרים בקבוצה קשרים נפלאים והקבוצה הופכת להיות השבט שלנו.
במרחב המקבל הזה של השבט אנו חולקות הכל וכל אחת עוברת תהליך מופלא של ריפוי.
ריפוי דרך מפת הנשמה שלנו וריפוי בזכות כוחה של הקבוצה.
היות שאני שואפת להעביר לתלמידי את כל מה שאני יודעת , הם מקבלים ממני את כל החומר כתוב ומודפס על מנת שיוכלו לעיין בו בהמשך ולהתקדם תוך כדי עשייה.

אני אוהבת אהבה עמוקה את כל הקבוצות שלי, חולקת עימן את כל הידע ולא משאירה אצלי דבר.
אני מאמינה שידע שאנחנו מקבלים שומה עלינו להעביר הלאה  באהבה

 הקבוצה שלימדה אותי דבר או שניים...

 מכל קבוצה אני כמובן לומדת עוד ועוד ונוצר עבורי מעגל נפלא של למידה

אבל קבוצה אחת כנראה באה ללמד אותי משהו קצת אחר:

כשפנתה אלי בעלת הבית לפני שנה והציעה לארגן אצלה קבוצה האינטואיציה שלי צעקה : לא!

אבל אז נכנס קולו המשמעותי של ההיגיון לפעולה. למה לא?את מקבלת קבוצה על מגש של כסף...
 משהו בקבוצה הזאת חרק מהתחלה.השבט לא התגבש...

הייתה זאת קבוצה שנותני הטון בה לא הגיעו ללמוד מעגל צבעים אינדיאני בגלל קריאה של הנשמה.
הם הגיעו משיקולים זרים ושונים...

כשלומדים מעגל צבעים אינדיאני משיקולים שאינם מחוברים לקריאת הנשמה קשה להיות פתוחים לתהליכים, קשה להיות פתוחים לריפוי וודאי שלא מצליחים אחר כך לאבחן אחרים בדרך מחוברת ונכונה...
אחד הדברים החשובים שאני מלמדת את תלמידי:

למרות שיש את כל החומר כתוב באופן מסודר, מה אומר כל צבע בכל מקום, מה אומרת דרך הצביעה וכו'
כדאי תמיד להסתכל על המעגל של המאובחן ולקבל דרכו מידע מתוקשר (מלמדת איך לעשות את זה) כי מה שרואים בעין השלישית הוא תוספת משמעותית לאבחון ולדרך הריפוי

אכן, כל תלמידי יודעים לקבל מידע רלוונטי מדויק ומתוקשר דרך המעגל

כל תלמידי, למעט התלמידים בקבוצה הזאת...

 איך אני יודעת? חלק מהמאובחנים שלהם מרגישים צורך לשתף אותי באבחון שנעשה להם ולשאול שאלות...

לעיתים אני רואה בפייסבוק פרסומים של תלמידה מהקבוצה הזאת שהם פרסומים של: העתק החומר והדבק בפייסבוק

כשכותבים דברים מתוך ראייה גבוהה בשילוב ידע מרגישים...

כשמעתיקים ומדביקים רק כדי להראות כמה אנחנו יודעים ,מרגישים...

אז אני שואלת את עצמי ואתכם: מה קרה כאן? האם נכשלתי בקבוצה הזאת?

התשובה כמובן מאוד מורכבת

 אני מאמינה שמי שמקבל אבחון מאנשי הקבוצה הזאת ואינו מבקש הרחבה כנראה שזה לעת עתה מה שהנשמה שלו יכולה להכיל...

כל אחד מגיע למאבחן המדויק עבורו

ומה אני למדתי מכך?

למדתי להקשיב היטב ללב ולאינטואיציה כשהם צועקים לי לא!!!

למדתי לא להתפתות – לא כל הנוצץ זהב הוא...

למדתי שמי שעוסק במעגל הצבעים לא מתוך קריאת הנשמה אינו יכול לעשות בו שימוש נכון...

היקום רצה ללמד אותי את כל הדברים הללו ולכן שלח אלי את הקבוצה הזאת

אם כך, אני אומרת להן תודה ושמחה שמילאו את הצד שלהן בחוזה הנשמתי שלנו.

תודה  מלב

 

יום ראשון, 1 ביוני 2014

חג שבועות -חג מתן תורה - לגלות את התורה שבלב


ילדים לבושים בלבן. לראשם זר פרחים ובידיהם מלוא הטנא פירות וירקות.
"ים השיבולים " מתנגן ברקע. על במה חגיגית סוקרים את היבול : כמה ילדים נולדו השנה? מה היה היבול בגד"ש? חג שבועות בקיבוץ.
ואני לבושה לבן וליבי נחמץ. חג מתן תורה, איה תורתי הקדושה? היכן הוא הדיבר החשוב ביותר: ואהבת לרעך כמוך! הדיבר האוגד בתוכו את כל עשרת הדיברות.
לפני כ- תשע שנים עזבתי את הקיבוץ, נושאת את לוחות הברית שלי בתוכי.
רק כאן, הרחק מההמון הלבוש לבן כשהקשבתי ללב, נתגלו בפני לוחות הברית שלי- עשרת הדברות החקוקות על לוח ליבי. כולן מדברות על היחסים בין אדם לעצמו ולמקום ובין אדם לחברו.
בין אדם לעצמו/למקום
"לא יהיה לך אלוהים אחר על פני" – בכל אחד מאתנו ניצוץ אלוהי. הבה נקשיב לניצוץ הזה, למה שלבנו אומר ולא לאלוהים אחרים.
"לא תעשה לך כל פסל וכל תמונה" – כדי להיות מאושרים אין לנו צורך בדברים חיצוניים.  האושר, השמחה, האהבה, הניצוץ האלוהי, כולם מצויים בתוכנו ותלויים בדרך בה נבחר להסתכל על הדברים.
לא תישא את שם אלוהיך לשווא" – אדם האוהב את עצמו ומכיר בערך עצמו אין לו צורך להתפאר , להזין את האגו. צניעות וענווה הם נר לרגליו.
"שמור את יום השבת לקודשו" – תן לעצמך זמנים של מנוחה ופינוק.אם אוהב אתה עצמך הכר בצורך שלך למנוחה ולהנאה ושבץ אותם בסדר השבוע שלך.
אלו ארבע הדיברות המדברות על אהבת הניצוץ האלוהי שבנו והידיעה המוחלטת שאנו נשמה גבוהה שיש להוקיר, לכבד ולאהוב.
מתוך דברות אלו אנו יוצאים אל אהבת הזולת
"כבד את אביך ואת אמך"- משפחתך נתנה בך את היסודות של מה שהינך.גם אם היו קשיים ,כבד אותם, הודה להם- הכל נעשה לטובתך העליונה ובהתאם לחוזה הנשמתי שלכם.
"לא תרצח", "לא תנאף", "לא תגנוב", "לא תחמוד"- דברות אלו כולן מדברות על הצורך להעניק כבוד ואהבה לזולת. כמובן זה אפשרי אם אתה אוהב את עצמך ומאמין בניצוץ האלוהי באמונה שלמה . או אז אתה יודע לאהוב את זולתך אהבה ללא תנאי.
בכל אחד מכם יקירי חקוקות על לוח הלב עשרת הדברות אותם עליכם לטפח.
איך מגלים אותם? כיצד מיישמים אותם? מקשיבים ללב .התורה כולה נמצאת שם.
חג שבועות שמח ומואר

 
 

יום חמישי, 29 במאי 2014

אני הולכת אלי

 30/05/2014
כן , כן היום אני בת 58 – חתיכת גיל...
 
אז הנה סיכום ביניים קצר :
כשאני מביטה לאחור ממרומי גילי אני יודעת:
בשנים שחלפו "ציפור הנפש שלי" ידעה הכל:
ילדות ובגרות, אהבה ופחד, שמחה ועצב, קורבנות ולקיחת אחריות
שגרה ושינוי גדול, ארעיות וקביעות, קושי והצלחה.
 
בדמיוני  כבר הייתי מרי פופינס , וגם סינדרלה ,הייתי עליסה בארץ הפלאות וגם השפן, הייתי חבורת הבלשים והכלב, הייתי נערות בחברה וגם נשים קטנות, אפילו סקארלט א'והרה כבר הייתי, שהרי לאחר ככלות הכל השמש תמיד זרחה ליום חדש.
 
במציאות הייתי ילדה, נערה וגם אישה ואם. תלמידה וגם מורה, קיבוצניקית וגם עירונית.
הייתי ועודני...
אני מחבקת אל חיקי בחיבוק גדול וחם, כל רגע ורגע מ- 58 השנים שחלפו
הכל היה לטובתי העליונה ביותר...
 
מהמקום הזה שאליו צמחתי , אני רוצה לומר תודה ענקית לאישי וילדי שתמיד איתי באהבה גדולה, בסערות ובסופות וכמובן גם בשמחות.
תודה ליקום שתמיד איתי גם כשנדמה לי שלא...
לחברי הטובים , חברי הנשמה שמלווים אותי בדרך אלי באהבה גדולה.
לתלמידים המופלאים שאני ממגנטת אלי ולומדת מכל אחד ואחד מהם.
וגם...תודה ענקית לכל מי שהערים בדרכי קשיים עצומים, למי שלא אהב, למי שלא חמל, למי שלא קיבל...
 לכל מי שמקיים את החוזה הנשמתי שלנו ועוזר לי לצמוח...
 
כשאני מביטה לאחור, אני יודעת שהרווחתי כל רגע ורגע מחיי ביושר...
 
מה למדתי בדרך?
למדתי לשחרר מה שלא נחוץ לי – להרפות. לאהוב, לחמול, לאזן מערכות יחסים, להיות בצל וגם באור הזרקורים, להאמין ולסמוך על עצמי ועל היקום, להשתמש ביכולות הגבוהות שלי, לאמץ אותי אל חיקי.
 אז תודה אחרונה כמובן לעצמי על הנכונות לפתוח את הלב וללמוד לצמוח.
כמילות השיר המופלא ששרה חוה אלברשטיין : הדרך הארוכה שעשיתי הובילה אותי אלי ועוד אני צועדת בה...
 
 "השנים פרכסו את פני בזיכרון אהבות
וענדו לראשי חוטי כסף קלים
עד יפיתי מאוד...
בעיני נשקפים הנופים ודרכים שעברתי
יישרו צעדי עייפים ויפים...
אם תראני עכשיו,
לא תכיר , לא תכיר את תמולך
אני הולכת אלי בפנים שביקשת לשווא
כשהלכתי אלייך"
 

  אני יודעת ש...כשילדת יום הולדת מברכת ,אז הברכה תמיד מתגשמת.
 
תבורכו בשפע רב ובחיבור למי שאתם באמת, חיבור לניצוץ האלוהי שבתוככם

באהבה רבה

רותי
 
ואם כבר בחיבור עסקינן, חיבור אל מפת הנשמה שלכם היא המתנה הכי עוצמתית שאדם יכול להעניק לעצמו.
המתנה הזאת שינתה את החיים שלי ודברים טובים אני תמיד מעבירה הלאה
 הנה פעילות רוחשת של האינדיאנים לחודשים יוני/יולי
קורס להכשרת מאבחנים ויועצים דרך מעגל הצבעים האינדיאני
בקורס תקבלו את האבחון שלכם
תלמדו כיצד לאבחן ולייעץ לאחרים איך לממש
ותעברו תהליך מופלא של העצמה אישית.
3 ציפורים במכה
הקורסים הקרובים שנפתחים:
18/6 בנהרייה
13/7 בנופית
אחרי החגים בכפר סבא
 
ב-24/6 , בבית נשים יוצרות בכפר סבא מפגש לתרגול אבחונים לכל המאבחנים והיועצים דרך המעגל.

ב-4/7 סדנא יומית של אבחון בבית נשים יוצרות בכפר סבא

ב-9/7 אבחונים פרטניים בבית נשים יוצרות בכפר סבא

 
ב-26/27/28/6
אהיה בפעילות נופש רוחני ומיוחד בים המלח
אפשר להירשם גם דרכי
מוזמנים באהבה רבה ומוזמנים גם להעביר לאחרים אם זה מרגיש לכם נכון
תבורכו
רותי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 

יום שבת, 17 במאי 2014

היום , היום ל"ג בעומר


הערב ירד, ריח חרוך עולה באפי. מדורות ל"ג בעומר.
הריח הזה המוכר גרם לי לחשוב: מה אני רוצה השנה להשליך אל האש הבוערת מלבד תפוחי אדמה ומרשמלו?
בראש ובראשונה כמובן את
הפחד.
 הפחד הזה ששרת אותי נאמנה השנה- איני זקוקה לו עוד!גם אם יתחנן על נפשו אשליכהו.
שנייה מובלת אחר כבוד אל המדורה גברת
תלות.גברת נכבדה שלבשה מחלצותיה לכבוד הפרידה ממני. אמרתי לה תודה והשלכתי.
שלישי נשק לי לפרידה
העצב – עצוב הוא מאוד שנסתיים תור הזהב שלו.
רביעית בתור, גברת
דאגה. אותה גברת נכבדת שנהגה להתחפש תדיר לאכפתיות.
אחרונה חביבה שהחזיקה בי קמעה וניסתה להתחנן על נפשה, גברת
עצלות. לא ויתרתי לה, אף היא הושלכה אל המדורה.
מגורשת! מגורשת! מגורשת!
הנה עכשיו השטח פנוי והדלת פתוחה. מזמינה את חברי החדשים להיכנס ולחגוג עימי ליד המדורה הגדולה.
אהבה, עצמאות, בהירות, שמחה, הקשבה, מוטיבציה, תשוקה. עד ל"ג בעומר הבא מוטלת עלי המשימה לשמור על הגחלת שלהם לוחשת בתוכי.

חג שמח והגשמת כל משאלותיכם
 
                               


יום שני, 5 במאי 2014

מעגל הצבעים האינדיאני של מדינת ישראל


 
האינדיאנים מאמינים שכאשר הנשמה ירדה אל העולם היא קיבלה קשת של צבעים.

הצבעים מ-1-7 הם המתנות שהנשמה קיבלה (תכונותיה הטובות)

הצבעים מ-8-12 – השיעורים שהנשמה קיבלה – (הקשיים) –בכל קושי מסתתרת מתנה סמויה

ובמס' 13 צבע המרכז שלנו –מלמד על הייעוד והמהות שלנו

 יום אחד, לפני כ-3 שנים, הגעתי קצת מוקדם להעביר  סדנת מעגל צבעים במרכז של גילה בוים.

גילה היקרה שמעגל הצבעים שלה מלמד על שילוב קטלני של מעשיות ויצירתיות זרקה לי אתגר.

מה דעתך לעשות מעגל צבעים אינדיאני ל-מדינת ישראל?

בטרם היה סיפק בידי להשיב לקחה גילה את המטוטלת שלה ותוך דקה הייתה לנו רשימה של מספרים שירכיבו את מעגל הצבעים של המדינה.

נו טוב, הייתה לי ברירה? מי יכול על גילה? הרמתי את הכפפה.

מדינת ישראל היא ישות חיה וקיימת –בעלת נשמה .

הנה לפניכם יצירת הפאר -  מעגל הצבעים של המדינה

תודה גילה – היה מרתק לעשות זאת

 במרכז מפת מעגל הצבעים של המדינה יושב הצבע האפור.(מס' 13)

לזקני השבט האינדיאני היו מחלפות שיער אפורות. זקני השבט היו האנשים הכי מכובדים אצל האינדיאנים לכן הצבע האפור מלמד על כבוד

מה זה אומר על מדינת ישראל? המהות של המדינה והיעוד שלה הם כבוד. המדינה שלנו נולדה אחרי שנים שהעם היהודי היה עם ללא מדינה. כבודו נלקח ממנו פעמים רבות במשך ההיסטוריה ובמיוחד בתקופת השואה שקדמה לקום המדינה. הייעוד של המדינה הוא: לאפשר לכל אחד ואחת בעם היהודי לחיות בכבוד בארצו.

נכון, המרכז הזה אינו מאוזן-לעיתים אנו מכבדים את עצמנו ולעיתים פחות אך אם נלמד לאזן את הדברים נוכל לחיות כאן מתוך כבוד הדדי שהוא מהותנו וייעודנו.

-         מספר 1 במעגל הצבעים האינדיאני מלמד איך אנו מתחילים תהליכים חדשים. זהו הצבע שאתו ירדנו לעולם – אתו נולדנו.

במעגל הצבעים של המדינה זהו הצבע השחור.

שחור הוא צבע ההתכנסות פנימה.

מדינת ישראל בצעדיה הראשונים שאותם צעדה כילדה קטנה חדורת מוטיבציה, נדרשה להתכנס פנימה ולדלות מתוכה כוחות נפש ואיכויות כדי להתמודד עם כל מה שחיכה לה כמדינה טרייה.

כוחות אלו נבעו מתוכה  וגרמו לה להתחזק. המדינה הייתה אז מחוברת לעצמה ולחזונה – לשמש בית לכל היהודים בתבל.

מכל קצווי תבל התכנסו ובאו יהודים לארץ ישראל – להתחיל התחלה חדשה.

-        במספר 4 של מפת המדינה, יושב צבע האיזון והריפוי שלה.

מה שעוזר לרפא ולאזן את המדינה הוא צבע הרוז – ורוד פוקסיה.

הרוז במעגל הצבעים מלמד על ראייה חושית ועל חושית.

כלומר, אין כל מקריות שם למעלה יש כוח עליון המלווה את המדינה ועוזר לה לשרוד ולהתאזן במצבים הקשים.

הכוח העליון הזה אינו מבטל מצבים קשים, מצבים קשים במדינה נועדו כדי שנצמח מהקושי ונגלה את המתנה הטמונה בכל קושי.

אך מומלץ לנו כדי לחזור לאיזון להתייעץ ולהקשיב לליווי שלנו מלמעלה.

כל אחד בדרכו הוא מתוך אהבה ולא מתוך פחד.

-         במספר 7 של מפת המדינה מצוי צבע ההגנה  שלה-מה שיותר מכל יכול להגן עליה. יחד עם זאת אם צבע ההגנה אינו מאוזן הוא יכול גם להצביע על הפחדים העמוקים של המדינה.

מספר 7 של המדינה צבוע בצבע קריסטל. קריסטל הוא צבע שקוף  המאגד בתוכו את כל הצבעים. כפי שלקריסטל יש את כל הצבעים כך גם למדינה יש את כל הדרכים שבעולם ואפשרויות רבות להיות מוגנת: שמירה והגנה מלמעלה, אינטואיציה טובה, צבא חזק ויכולת צמיחה מדברים קשים שקורים.

יחד עם זאת, בגלל פחדים עמוקים לפעמים איננו משתמשים בכל הפוטנציאל ובהשגחה הפרטית שלנו עד הרגע האחרון. יש למדינה אפשרות לשלב כוחות ולצמוח מהקשיים אך עליה ללמוד לעשות זאת .

-        במספרים 1-ו2 במעגל המדינה מצויים האנרגיה והיחס שהמדינה מעניקה לסביבה והשירות שהמדינה נותנת לסביבה

-        מספר 2 במעגל המדינה מיוצג על ידי הצבע הלבן – לבן במעגל מסמל מערכות יחסים-קבלה ונתינה ,משיכה ושחרור

-        מספר 3 במעגל מיוצג על ידי הצבע הירוק שפירושו צמיחה וכוח רצון

ובאמת, כאשר קורה משהו (למשל מקרה גלעד שליט או לא עלינו מלחמה) המדינה מתאחדת וכולם מתגייסים. מערכות יחסים של אכפתיות והבנה נוצרות. אבל כשאין עיתות משבר יש חוסר איזון במערכות היחסים של המדינה עם תושביה- חבל כי יש פוטנציאל עצום למדינה לעזור לתושביה לצמוח  ולא רק בעיתות משבר.

זאת ועוד ניתנת בזאת המלצה לשפר את מערך ההסברה כדי לשפר מערכות יחסים כלפי חוץ

-        מספר 5 במעגל הצבעים מלמד על הדרך שבה המדינה יוצרת ופועלת בעולם ומספר 6 מלמד  עם מה באנו כמדינה לשתף את העולם

5 במעגל צבוע בצהוב –צהוב הוא צבע האהבה: לעצמנו ולאחרים

6 במעגל צבוע באדום – אדום-אמון ואמונה בעצמנו, באחר ו בבורא עולם

הווה אומר יש למדינה  פוטנציאל רב אם אך תשתמש באהבה . לא ארץ אוכלת יושביה כי אם ארץ אוהבת יושביה. על המדינה למצוא מנהיג שיוביל אותה לכך ואז תצליח היא להיות אור לגויים.

עלינו להאמין בייעודנו כעם הנבחר להיות אור לגויים .להאמין אמונה מתוך אהבה ולא מתוך פחד.

-        מספר 8 במעגל הצבעים של המדינה מלמד על השיעור הכי גדול שבאנו לגלגול הזה ללמוד.

     במעגל המדינה המקום הזה צבוע בוורוד. ורוד במעגל מסמל חשיבה      יצירתית. זהו שיעור עצום שלנו ועלינו ללמוד אותו. כשקורים דברים קשים לנסות לחשוב איך פותרים את הבעיה באופן יצירתי. ההמלצה היא לא ללכת עם ראש בקיר ולא להיות חלמאים אלא להפעיל דרכים יצירתיות לפתרון

-        בשיעור מס' 9 של המדינה מצוי שיעור של כבוד. כיצד אנחנו מכבדים את  עצמנו ואיך אנו שמים גבולות לעצמנו ולסביבה?

כאן נמצא הצבע הסגול שבמעגל הצבעים מסמל הכרת תודה , רוחניות איזון וריפוי. זהו שיעור. על המדינה ללמוד לומר תודה לתושביה, ללמוד לכבד דעות והשקפות אחד של השני, להתייחס בדרך של כבוד למגזרים השונים לדתם ולהשקפתם בנושא הרוח


-        בשיעור מספר 10 מצויה הדרך שבה במדינה צריכה ללמוד לממש את עצמה ובשיעור מס' 11 נמצא השיעור של מימוש הפוטנציאל של הראייה החושית והעל חושית של המדינה.

כחול מצוי במספר 10 במעגל והוא מסמל אינטואיציה וכתום במספר 11 מסמל למידה.

המשמעות: על מנהיגי המדינה ללמוד להקשיב לאינטואיציה, לתחושות הבטן שלהם. להתחבר לעצמם ולא לחשוב רק על הפוליטיקה ועל הכיסא. מלבד זאת יש לנו גם הדרכה מלמעלה אבל אין אנו מקשיבים להדרכה

-        מספר 12 במעגל הצבעים מסמל מה יביא אותנו לשלווה ולשקט פנימי עמוק

מספר 12 במעגל המדינה צבוע בצבע החום-חום במעגל מסמל מימוש והבאה לידי מעשה

מה שיביא שלווה למדינה וחיי רווח לתושביה : אם נדע לאפשר לאזרחים לממש את עצמם ולחיות כאן בכבוד הדדי, אם נדע לאפשר ולממש שלום בתוכנו ושלום עם סביבתנו. –אמן כן יהי רצון.

הילוכי אדמה

לפי הילוכי האדמה במעגל הצבעים ניתן לבדוק לגבי אירועים שונים שקרו במדינה מדוע המדינה זימנה אותם אליה ומה עליה ללמוד מהם.

כמובן זה מתבסס על התפיסה שאנו מזמנים אלינו את האירועים שקורים לנו על מנת לצמוח מהם.

נתון מעניין- האירוע של הכרזת המדינה במאי 1948 והאירוע של רצח רבין בנובמבר 1995 שניהם מגיעים בהילוך האדמה אל אותו מקום משני צידי המעגל

בשני האירועים האלה מככבים הצבע הכחול (אינטואיציה) והצבע רוז (ראייה חושית ועל חושית)- יכולות אלו של אינטואיציה ושימוש בכל החושים הן יכולות גבוהות כלומר אירועים אלו קרו כדי שהמדינה תלמד להתעלות מעל חילוקי דעות פנימיים וחיצוניים ולהשתמש ביכולותיה הגבוהות.


מלחמת יום הכיפורים שהתרחשה באוקטובר 1973 ושחרורו של גלעד שליט שהתרחש באוקטובר 2011 – צבע ירוק (צמיחה וכוח רצון) צבע סגול (רוחניות איזון וריפוי)

אירועים אלו התרחשו כדי ללמד את המדינה לגלות כוח רצון, לצמוח מהקושי

ולגלות מחדש גישה רוחנית והומאנית.


מלחמת לבנון השנייה והמחאה החברתית שהחלו ביולי – חום (מימוש) אדום –(אמון ואמונה) אירועים שקרו כדי ללמד את המדינה ואזרחיה לממש ערכים חשובים ולהגדיל את האמונה שניתן לעשות שינוי.

 קו האמת של המדינה

זהו הקו שלאורו המדינה צריכה לצעוד הקו שבין התחלת התהליכים (מספר 1) שחור (התכנסות פנימה) דרך המהות (מספר 13)  אפור (כבוד) אל צבע ההגנה (מס' 7) (קריסטל)

על המדינה להשתמש בכל האיכויות שיש בה החל מאוצרות הטבע וכלה בהון האנושי בכל אלו תוכל להשתמש כשתחפש בתוך עצמה דרך המהות של המדינה שהיא כבוד שעליה לגלות לתושביה ולשכניה. אם תעשה זאת יש לה אפשרויות אין ספור להיות מוגנת לצמוח ולהתפתח.
 
חג שמח ומואר לכולנו
 
                                            

 

 

יום ראשון, 4 במאי 2014

המעגל הפתוח שלי -ליום הזכרון לחללי מערכות ישראל

הם היו אחים תאומים בני שמונה עשרה
כדרכם של תאומים, אחד מהם לקח את הבכורה.
היה זה ר. –עלם חמודות, תלמיד מצטיין שהתגייס ליחידה מובחרת.
כנערה בת 17 בשבט הצופים הייתי מאוהבת ב-ר.
ככה , מבטים מרחוק ולב שהלם בחוזקה בכל פעם שראיתי אותו.
לא היה לי אומץ לספר לו מה אני מרגישה. ספקות ופחדים קיננו בי:
ומה אם אני לא מוצאת חן בעיניו? מה אם הוא לא מאוהב בי? הבטחתי לעצמי שבחופשה הבאה שלו מהצבא אנסה לצוד את ליבו.
ואז, בבת אחת וללא התראה פרצה מלחמת יום הכיפורים.
המלחמה תפשה את ר. על הר החרמון-  ר. נהרג ביום הראשון של המלחמה.
נותרתי, נערה בת 17 שלא הספיקה לגלות לאהבה הראשונה את ליבה. נערה המומה עם תחושת כאב והחמצה.
פעמים רבות,כשאנו אוהבים מישהו(ילדים, בני זוג, חברים, אחים)אנו לא טורחים לומר זאת – בטוחים שנגיד מתי שהוא, בטוחים שיש זמן.
לפעמים אנו צריכים לסגור מעגל כל שהוא ודוחים זאת.
כדאי תמיד לומר את שאנו רוצים, לסגור את המעגל שלנו כי אולי אחר כך יהא זה מאוחר מדי
והמעגל ייסגר רק בגלגול הבא...
שנים רבות חלפו מאז שר. נהרג- היום אני כבר יודעת שהחיים נגמרים במוות פיזי, אך הנשמה ממשיכה לחיות ולהתגלגל.
מי יודע? אולי בגלגול הבא אסגור עם ר. את המעגל הקטן הזה?
יהי זכרו של ר. ברוך. תהיי נשמתם של חללינו הרבים צרורה בצרור החיים.