יום שבת, 16 ביוני 2012

חשיבה רוחנית

במעגל הצבעים האינדיאני, הצבע הסגול מסמל רוחניות איזון וריפוי – חשיבה רוחנית.
אכן , חשיבה רוחנית מאזנת ומרפאה.אך מהי חשיבה רוחנית?
האם עלי להיות מטפל רוחני כדי לחשוב באופן רוחני?איך בכלל חשיבה רוחנית באה לידי ביטוי בחיינו?

חשיבה רוחנית היא היכולת להכיר תודה על כל מה שיש בחיינו ,מתוך הבנה שדבר אינו מובן מאליו.
חשיבה רוחנית היא היכולת לפרגן לאחר, גם אם הוא עוסק בתחום בו אני עוסק.
חשיבה רוחנית  היא היכולת להבין שאין טוב ורע, אלא יש אירועים  ואנשים שזימנו לחיינו על מנת שיעזרו לנו לצמוח.
היכולת להבין שגם מי שעשה לנו משהו לא נעים, ממלא את חלקו בחוזה הנשמתי שלנו ויש להודות לו על כך.

כשמתנהלים מתוך חשיבה רוחנית, יודעים שאין שחור ולבן-יש צבעים רבים וגוונים רבים וגם הגוון של  הלבן והשחור נראה אחרת אצל כל אחד.
חשיבה רוחנית היא היכולת לקחת אחריות על חיינו- לחיות את חיינו מתוך מיקוד פנימי ולא מתוך מיקוד חיצוני.
לקחת אחריות על חיינו, זה אומר להיות אחראים על התכולה שלנו.

בשבוע האחרון מסתובב לו בפייסבוק משפט מקסים: "דברים טובים מתחילים מבפנים".
יקירי, גם דברים פחות טובים מתחילים מבפנים. הכל מתחיל בתוכנו.
בידנו לבחור : נקודת מבט חיובית או שלילית.
הבוחר בנקודת מבט חיובית חושב חשיבה רוחנית.

למעשה, חשיבה רוחנית מתחילה בהכרת הטוב של עצמנו – באהבה לעצמנו ובאמונה בכוחנו.
כשאנו אוהבים את עצמנו ובטוחים במי שאנחנו אין לנו צורך לפחד.
אנו יכולים לפרגן לאחר מתוך ידיעה שיש ביקום מקום לכולם.
חשיבה רוחנית מכילה בתוכה אמון ואמונה,חמלה ואהבה, משיכה ושחרור, קבלה ונתינה בצורה מאוזנת- תודעת שפע.

אין צורך להיות מטפל רוחני כדי לחיות בחשיבה רוחנית. לצערי אני מכירה מטפלים רוחניים  שנמצאים בתודעת חסר: אינם מכירים בערך עצמם,מרכלים, מדברים סרה באחר, פועלים מתוך אגו ולא מתוך איזון ואהבה.

לכל אחד מאיתנו יש תקופות טובות יותר וטובות פחות- זהו משחק החיים. כשמגיעה תקופה פחות טובה אני נעזרת בצבע הסגול שהוא גם צבע האיזון והריפוי במעגל הצבעים שלי
אני מדמיינת שאני עטופה בבועה בצבע סגול וזה עוזר לי לחזור למרכז שלי – לחזור לאיזון.

מאחלת לכם שבוע  סגול - מבורך בתודעת שפע ואיזון.



2 תגובות:

  1. רותי היקרה,

    אכן דברים טובים מתחילים מבפנים...ולא צריך להיות מטפל בשביל לחיות רוחניות...
    תודה ענקית!

    המון אהבה
    אלונה

    השבמחק
  2. תודה אלונה יקרה שלי

    השבמחק