יום שני, 6 בפברואר 2012

עץ הצרות - סיפור לט"ו בשבט

" פעם אחת, כשעסקתי בשיפוץ של בית חווה ישן, שכרתי שירותי אינסטלאטור שיטפל בצנרת הבית.
כשסיים את יום העבודה הראשון שלו, יום קשה  ומתיש, יצא אל האוטו שלו  וראה שיש לו תקר בגלגל.
האינסטלאטור תיקן את התקר, נכנס לתא הנהג ניסה להתניע ו...כלום – המנוע שבק חיים.איזה מזל ביש, אחרי יום עבודה קשה.
הרגשתי ממש לא נעים בשבילו והצעתי לו טרמפ הביתה.כשהגענו אליו הביתה, הזמין אותי להיכנס ולהכיר את משפחתו.
בעודנו פוסעים על השביל לעבר כניסת הבית, הוא עצר לרגע ליד עץ קטן בצד השביל ונגע בקצות העלים שלו בשתי ידיו.
על מפתן הבית, שנייה לפני שפתח את הדלת, חל באיש שינוי מדהים: פניו המיוגעות אורו בחיוך רחב ושמח, הוא חיבק את שני ילדיו,הניף אותם באוויר בעליצות ונתן נשיקה אוהבת לאשתו.
לא יאומן שהאיש קשה ההיום הזה ,שאני עד לעבודתו המתישה וליום הנורא שעבר עליו, נמלא כל כך הרבה חיוניות ומרץ כשנכנס הביתה.
בתום הביקור, לאחר שביליתי במחיצתם שעה נעימה, הוא ליווה אותי החוצה אל מכוניתי.
כשעברנו ליד העץ שבצד השביל, לא יכולתי להתאפק ושאלתי אותו מה זה היה הקטע עם העץ? אה, זה פשוט מאוד ענה לי: העץ הזה הוא עץ הצרות שלי.
אני יודע שבסוג העבודה שלי, זה בלתי נמנע שיהיו לי צרות וקשיים.
אבל דבר אחד ברור לי: הצרות הללו לא שייכות לאשתי וילדי.
לכן, כשאני בא הביתה, אני פשוט תולה את הצרות של אותו יום על העץ ומבקש מאלוהים שיטפל לי בהן.
למחרת בבוקר, כשאני יוצא מהבית, אני ניגש לעץ ולוקח ממנו את הצרות שנשארו שם.ואתה יודע מה? ממש מפליא, אבל כשאני ניגש לעץ בבוקר כדי להוריד ממנו את הצרות, תמיד יש עליו הרבה פחות צרות ממה שזכרתי שתליתי שם בלילה הקודם."

אז לכו תדעו, או שבאמת אלוהים מטפל לו בצרות בשעה שהוא ישן, או שהשעות שעוברות נותנות לו פרספקטיבה אחרת לדברים.
או שהעץ הנדיב  סופח אליו כמה מהצרות...
העצים  והטבע הסובבים אותנו, נמצאים כאן עבורנו – איתנים, סופגים, מקשיבים, ממלאים את תפקידם בנאמנות.
כבר אמר רבי נחמן מברסלב:
"דע לך שכל רועה ורועה
יש לו ניגון מיוחד משלו.
דע לך, שכל עשב ועשב
יש לו שירה מיוחדת משלה
ומשירת העשבים: נעשה ניגון של רועה
כלומר, אם נקשיב בתשומת לב לטבע,נשמע את הניגון המיוחד של כל עשב ועשב - של כל  דבר בטבע.
משול הדבר לבני האדם: לכל אדם יש את הניגון המיוחד שלו – את המהות המיוחדת, אותה הוא מבטא בדרכו המיוחדת.
אדם שיהיה קשוב לניגון של עצמו, לניגון של מה שסובב אותו ולניגון של הטבע  -ימריא במסלול ההתפתחות שלו.
הטבע  הסובב אותנו הוא חלק מאתנו – הבה נתייחס אליו בכבוד.
חג שמח יקירי

9 תגובות:

  1. רוית ארבל -בית נשים יוצרות6 בפברואר 2012 בשעה 10:30

    הוקסמתי סיפור מופלא...ויופי של רעיון, אינסטלטור עם מודעות גבוהה אין צל של ספק...גם אני צריכה לאמץ לעצמי איזה עץ בכניסה לביתי ולתלות עליו את צרור הצרות שלי ...ובמקום להכנס הביתה זעופה , כועסת או מרירה (מה שקורה לי לפעמים )...להכנס בחיוך ובשלווה...פשוט נהדר אותי תודה ששיתפת ...וחג שמח לך יקירתי.

    השבמחק
  2. מקסים רותי היקרה!
    אפשר גם עץ קטן במרפסת...לא?

    תודה ענקית וט"ו בשבט שמח ופורח
    אלונה

    השבמחק
  3. תודה רוית יקרה
    חג שמח
    באהבה
    רותי

    השבמחק
  4. ברור אלונה יקרה
    גם עץ קטן במרפסת מעולה
    חג שמח
    באהבה
    רותי

    השבמחק
  5. עכשיו אני מבינה את הרוגע ושלווה שלי כשאני יוצאת למרפסת ואת העצים הקטנים מלטפת :)
    תודה על הסיפור, מקסים!
    חג שמח, שרק'ה

    השבמחק
  6. תודה על סיפור עם מוסר השכל כל כך מוחשי.
    כבר מחר אני רצה לשתול עץ ירוק עד...
    כדי שגם בחורף יהיה לי איפה לתלות את צרותי :)
    עטליה

    השבמחק
  7. חג שמח שרקה יקרה
    באהבה
    רותי

    השבמחק
  8. חשוב ביותר:)תודה עטליה יקרה
    חג שמח
    באהבה
    רותי

    השבמחק
  9. סיפור מקסים! אני חולת עצים. כך עץ כמעט שאני עוברת אני חייבת לגעת בו. במיוחד בעצים שנמצאים על מפות זרות שלא יוצא להיתקל בהם מדי יום.

    השבמחק